Thursday, June 18, 2009

Al-kisah, kisah, kisah...

Hari Sukan Kakitangan KU

We had sports day last Tuesday. Alhamdulillah, almost 90% of the kakitangan turned up for the event. It was far better than expect. Although there were a few problems here and there, I think Hamidah and her committee had done their best to ensure everything went well. We had an enjoyable day. Even though 'Spyro' only managed to 'secure' the last place for the overall games, I'm glad that our team showed good committment and teamwork. Walaupun ada yang agak veteran (most of the male members were 35 yrs old and above - dalam sukan, veteran la tu hahahah), tapi hari tu derang tiba2 dapat semangat muda and main sungguh2. Thank you very much for your support. Walaupun kitorang hanya dapat tempat pertama untuk acara Freez Music (musical chair sebenarnya hahahaha), tapi itupun dah cukup membanggakan...lagipun, kitorang tak 'pilih' ahli sendiri :P.

Overall, we had a good day and lots of fun. Tahun depan organize la yang lebih baik dan lebih best lagi!!!

***

Pindah

Semalam kitorang terima berita yang tak berapa menggembirakan... Seluruh jabatan kitorang kena pindah ke blok B. Fyi, blok B ni ada dua jabatan je, Sains dan Maths. So, starting next week, we'll be joining them at block B. Blok B ni jauh dari admin, jauh dari library, jauh dari mesin fotostat, jauh dari segala 'ketamadunan dan teknologi' (exaggerating! hahaha). Yang aku kurang berkenan dengan blok B ni sebab bloknya suram dan gelap. Plak tu, dah lebih tiga tahun aku dok kat blok A, kat meja aku tu - itulah tempat lepak aku, tempat wat keje, tempat nak marah students waktu consultation, tempat nak puji students bila tanda paper, tempat mengumpat dan sebagainya... Wei, aku sayang meja aku tu, aku sayang bilik aku tu!!! Jadi bila terima berita kena pindah ni, rasa sangat la sedih, lagipun orang2 kat blok A tu best! Time cuti leh main UNO, monopoly, wat tayang movie, tengok astro etc. Sedih...

Hari ni kitorang pergi tinjau bilik yang bakal jadi rumah baru jabatan kitorang. Aku sampai lambat sket dgn Ajlaa+Suraya. Tapi orang2 lain yang dah sampai tu seemed pretty happy with the room. Bila aku naik yang tengok bila tu, erm...aku fikir, oklah kot since we don't have any other option. Bukannya boleh kata tak nak pindah pun... Biliknya ok, cuma kena kemaskan sket, tambah air-cond and hias2 sket. Derang dah siap 'cop' tempat masing2.aku pun join sekaki...erm, walaupun jauh dari blok A dan takde talian telefon (at the mo), aku terpaksa redha dan redah jelah...

***

A trip to Low Yat

Aktiviti hari ini adalah lawatan ke Low Yat Plaza. Derang beli supply thumbdrive, not bad la harganya --> RM23 for 2g. Aku plak dah lama nak beli card reader sebab laptop ni takde CF card reader, susah aku nak transfer gambar. Lepas tu rembat cooling pad yang paling murah dan nampak elok. Orang2 yang pergi ke Low Yat hari ini pulang dengan gembiranya kerana dapat thumdrive murah. Tapi towkay tu tak nak kurangkan singgit pun walaupun derang beli 50 biji. Dia kata harga tu dah paling rendah...xpolah, baik ada dari takde.

***

Sekarang tibalah waktu untuk aku shut down laptop ni dan pergi tido. Besok keje macam biasa, yang luar biasanya adalah, aku akan siapkan chapter 2 aku punya analysis by tmr. Wish me luck!!!

Goodnight people!

Salam alaikum

No comments: