Tuesday, April 21, 2009

update kot

It's been quite a while since my last post. Yup, i have some thoughts on giving up this blog, but then i've been so attached to it that although i have very little time for it, i still can't just simply delete it or ignore it totally.

Last week I went to see my supervisor. Earlier, I had sent my work-in-progress for him to evaluate. Pergh banyak nak kena repair and he asked me to see him ASAP. So that's what I did and I have to admit memang banyak lubang2 dalam tesis aku.

I have just a few months left to complete my dissertation. Well the deadline was not given by the university, but it is the timeline that I've set for myself. Entahlah, sejak akhir2 rasa takut pulak sebab rasa macam dah lama sangat, tapi sebelum ni aku buat coursework, itu yang ambil masa sket sebab tak semua subjek di-offer every semester. Anyway, I just want to finish this off quickly so that I can live a happier life without the worries of having to waste more money and time on my studies.

Kat ofis pulak, tak banyak sangat kerja sekarang. Cuma once in a while we have to invigilate exams etc. So, now is the best time for me to pay more attention to my study. Lit is definitely not an easy area to work on. Ditambah pulak aku yang menggatal nak combine Lit dengan Cognitive Psychology, lagilah bertambah SAIKO aku nak wat research. Tapi, originality is very important kan, jadi kena la cuba korek aspek lain yang orang jarang explore.

Budak2 ofis ramai yang dok mintak sambung masters, ade jugak yang mintak keje lain. Derang dah bosan kot dengan janji2 nak dapat bonus la, naik gaji la etc. Aku pun dah bosan. Dulu aku beriya2 spoke out for our rights, tapi entahlah...belum nampak perubahan tu. Jadi mungkin dah tiba masa aku plak beralih angin ke tempat baru.

Tak banyak benda yang jadi walaupun dah 2 bulan sejak entri aku yang terakhir. Banyak sebenarnya, tapi aku kedekut sebab aku rasa mungkin tak sesuai untuk dikongsi bersama. Jadi biarlah aku simpan cerita2 yang mengerikan, yang tak bape sedap nak didengar dan tak berapa rajin nak diceritakan tu.

I've been down with fever, flu and cough for the past two weeks. Demam dah takde, tapi batuk dengan runny nose yang agak serious. Beselah, viral flu mmg lambat nak baik. Demam pun lama, lebih seminggu! Oklah, im tired and sleepy - makan ubat batuk tadi.

Goodnight people.

salam alaikum.

1 comment:

saljuhumairah said...

salam..

semoga:
1)cepat2 siap master..nanti saya plak
2)cepat2 sembuh..
3)cepat2 dapat rezeki yang lebih sesuai
4)cepat2 dapat jodoh..huhu..

thanks..wat lawatan percuma kat blog yang semakin merapu..stress keja dah jd mcm en.loekman..dah

rugi tahun ni tak dapat pg KLIBF
sbb:
a)jauh
b)transport susah
c)takleh cuti..kena jaga exam mcm kan hana...cuti kena beku..itu lah punca utama..

faisal tehrani dah dapat haji...

nak beli buku baru dia KETUPAT CINTA ngn VCD TRAVELOG HAJI -MUHD KAMIL IBRAHIM(PENGARAH KAMPUS JOHOR UITM)kat KLIBF 2009. tapi tak kesampaian..