Sunday, January 24, 2010

Perihal terkini hidup...

Lama tak update blog - sangat busy dengan dissertation.

Aku pun dah tak larat nak tengok dissertation. Dah tak lalu nak mengadap laptop dengan buku2 bersepah, dan jugak journal articles yang aku print dari various databases. Kadang2 bengang pun ada, kenapalah susah sangat nak habis!

Tambah bengang kalau supervisor tenggelam timbul. Adoyai! Tak bersemangat aku! Tapi alang2 menyeluk perkasam kan!

***

Banyak benda jadi kebelakangan ni dekat ofis. Paling banyak adalah kejadian berhenti kerja hahaha. Yelah, nak buat macam mana, kalau ada rezeki tempat lain yang lebih baik (selalunya memang tempat lain offer lebih baik, cuma ...), lebih baik la berhijrah. Tapi hijrah menuntut pengorbanan.

Kalau aku berhijrah tahun ini, aku tak pasti sama ada aku akan turut terkorban. But sometimes, you just need to make that necessary move untuk merobah hidup kamu!

Entahlah...

To Hakim, good luck at your new 'home' and wish you all the best for August 1, 2010.
To Ajlaa, hope you are well and happier at the new place and we miss you!
To the rest, hidup mesti diteruskan walau apa pun!

And I hope that I will have the same courage as the others before me...insha Allah.

1 comment:

saljuhumairah said...

setelah setahun kawe berhijrah dibumi kelantan..
amir plak mengikut jejak..memang benar2 cukup setahun..

Tuhan tak beri apa yang kita minta,tapi apa yang kita perlu:saifuislam.com